Warsztat jest praktycznym wprowadzeniem w narzędzia behawioralne, które odpowiednio skonstruowane i wdrożone, pozwalają skutecznie zmieniać zachowania. Za pomocą serii ukierunkowanych bodźców (tzw. nudges, czyli zapalników), których koszt jest często wielokrotnie mniejszy niż koszt dotarcia z komunikacją innymi kanałami, można szybciej i bardziej efektywnie modelować decyzje konsumentów.
PROWADZĄ:
Dr Agata Romaniuk, założycielka BLINK, zajmuje się rozwojem metodologii behavioral change: w pracy akademickiej na Uniwersytecie Warszawskim i w praktyce biznesowej. Pracuje z klientami z kategorii: ubezpieczeń, telekomunikacji, napojów, finansów a także z instytucjami publicznymii NGOsami. Poprzednio związana była z The Behavioral Architects w Sydney, gdzie zdobywała doświadczenia w stosowaniu behavioral change dla następujących klientów: Optus, Sydney Water, Energy Australia, AMP, Melbourne Metro Transit, Commonwealth Bank.
W PROGRAMIE
- Podstawy ekonomii behawioralnej: sposoby przetwarzania informacji, heurystyki i błędy poznawcze, reguły decyzyjne, ścieżka behawioralna (szanse, bariery, nudges); podstawowe pojęcia i ustalenia
- Wspólne omówienie case’ów wykorzystania BE w różnych branżach (m.in. w telekomunikacji, ubezpieczeniach, mocnych alkoholach, energetyce, farmaceutykach, e-commerce)
- Badania i analiza danych – jak i co zbierać pod kątem rozwiązań BE (teoria i ćwiczenia)
- Projektowanie zapalników BE (teoria i ćwiczenia)
- Testowanie i wdrażanie rozwiązań BE (teoria i ćwiczenia)
Zespoły prezentują rozwiązania, omawiamy je, szlifujemy wspólnie.
Warsztat będzie odbywał się w dniach 26 i 27 stycznia, w obydwa dni w godzinach 10.00-16.00.
DLA KOGO
STOPIEŃ ZAAWANSOWANIA
KORZYŚCI
- dowiesz się jak zbierać dane i prowadzić badania pod kątem BE
- dowiesz się jak ustalać cel behawioralny i określać ścieżkę BE (szanse i bariery)
- nauczysz się projektować rozwiązania behawioralne
- nauczysz się, jak testować i wdrażać rozwiązania BE